اهداف کلی طرح:
- حمايت و مشاركت در جذب و سرمايه گذاري مستقيم و غیر مستقیم در ایجاد مسکن
- جذب و هدایت سرمایههای خرد و استفاده از دانش و تجربه و توان كارشناسی و فنی متخصصان كشور برای اجرای پروژههای بزرگ
- محاسبه سودهای حاصله از فعالیت ساخت و ساز و تخصیص این سود برای کمک به خانه دار شدن سرمایه گذاران
- صداقت در کار ، رعایت استانداردها ، نوآوري مبتني بر دانش
- اعتلای مستمر توان فني و مهندسي
- تقويت توان پيمانکاري شرکت های مرتبط
- اجرای پروژه در حداقل زمان مناسب با کمترین هزینه ممکن
- اجرا و تحویل پروژه ها با کیفیت مطلوب
- بهبود مداوم سطح کیفی کار جهت افزایش میزان رضایت سرمایه گذاران
- استفاده از کادر فنی مجرب و آشنا به شرایط پروژه
- رعایت حقوق پیمانکاران جزء و سود رساندن به کارکنان و سرمایه گذاران
اهداف عمرانی و ساختمانی
- مشاركت فعال و همه جانبه در فعالیتهای توسعه عمرانی كشور
- دعوت از بخش خصوصي و انجام حمايت هاي لازم از آنان اعم از مشاركت ، پرداخت تسهيلات و ساير حمايتهاي مادي و معنوي مطابق قوانين به منظور توانمندسازي آنان برای خانه دار شدن با استفاده از فناوري هاي نوين
- منطقی و اقتصادي كردن قيمت تمام شده واحد هاي مسكوني با توليد انبوه مصالح نوين و صنعتی سازي ساختمان
- افزایش ظرفیت سازی برای رسانیدن سهم صنعتي سازي مسكن در كشور با استفاده از فن آوریهای نوین ساختمانی با جذب سرمایه های خرد و جلب مشاركت فعال بخش خصوصي
- برنامه ریزی جهت ایجاد شهرکهای کوچک مسکونی در حاشیه شهرکهای صنعتی با در نظر گرفتن فضاهای موردنیاز خدماتی ، فرهنگی ، آموزشی و تفریحی
- تلاش در جهت انتقال و استقرار تکنولوژی نوین ساختمان سازی
- تلاش در جهت بازسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری به روشهای علمی و دلپذیرکردن این بافت برای سکونت و جذب توریست
اهداف مرتبط به سرمایه گذاران
- سرمایه گذاران طرح مسکن سبز نیز به عنوان افراد تشکیل دهنده از اهمیت بالایی از دید طرح برخوردارند و طرح، خود را ملزم به کمک به پیشرفت سرمایه گذار می داند. از این رو در اجرای این موارد می کوشد:
- آموزش های گروهی برای هماهنگی هرچه بیشتر سرمایه گذاران
- کمک به سرمایه گذاران برای انطباق با سیستمهای جدید طرح
- ایجاد انگیزه ورضایت سرمایه گذاران در تمامی سطوح
- عدم تبعیض بین سرمایه گذاران به لحاظ مختلف
- فراهم کردن محیط و شرایط کاری مناسب
- شایسته سالاری و ترجیح ضوابط بر روابط
- پرهیز از بروکراسی اداری در حین منظم بودن پروسه های فعالیت
- اعطای پاداش به کارکنان با کارآیی بالا
- بررسی و تماس نزدیک مدیریت با واحدهای مختلف اجرایی
- پذیرش هرگونه انتقاد و پیشنهاد سازنده